Direkt enjeksiyonlu motorlar için otogaz lpg sistemleri montajı son hız devam. Türkiye’nin en çok otogaz montajı yapan firması olarak TSI, FSI, GDI, THP, THPI motor araçlardada iddialiyız..
Gerek sıvı otogaz sistemi #Direct LiquiMax# gerekse sıralı enjeksiyon sistemi montajında ciddi montaj sayılarına ulaştık..
Volkswagen grubu TSI, Skoda grubu FSI, Hyundai grubu GDI, Peugeot grubu THP, Citroen grubu THPI motorlara otogaz montajı son yıldır en çok montaj yaptıgımız motor tiplerindendir..
Direkt enjeksiyonlu motor tipi, günümüz arabalarında giderek artmakta olan bir motor teknolojisidir. Bu motor tipinin günümüzde kullanılan diğer motor tiplerinden farkını, yakıtın manifold yerine yüksek basınç altında silindir içine direkt olarak enjekte edilmesi olarak özetleyebiliriz. Bu sayede yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılır. Bu da, bu tip motorları diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliğidir.
CANDAN MÜHENDİSLİK YENİLİK KONUSUNDA ÖNCÜLÜK ETMEYE DEVAM EDİYOR
Otomobil üreticileri tarafından böyle gelişmeler yaşanırken alternatif yakıt sistemleri üreticileri de hızla araştırma ve geliştirme çalışmalarına başladılar. Özellikle PRINS otogaz sistemleri ve LOVATO lpg sistemleri bu yeni teknoloji konusunda öncülük ederek Ar-ge çalışmalarını tamamlayarak otogaz sistemlerini piyasaya sunmuşlardır. Uzun çalışmalar sonucunda bu motora kusursuz bir şekilde uyum sağlayan PRINS sıvı lpg sistemi ve Lovato’nun direkt enjeksiyonlu ( gaz fazlı ) sistemleri artık tüm Dünya’da ve ülkemizde kullanılmaya başladı.Candan mühendislik olarak biz servislerimizde giderek artan yogunlukta GDI-TSI-FSI-TFSI-ECOBOSST motorlara lpg sistemi montajı yapmaktayız.
SİSTEMİN EKONOMİK GETİRİSİ
Bilindiği gibi sıralı sistem otogaz sistemlerinde %40-50 oranında yakıt tasarrufu sağlanırken direkt enjeksiyonlu sistemlerde yaklaşık olarak LOVATO gaz fazlı sistemlerde %30-35 , PRINS sıvı lpg sisteminde ise %50 civarında tasarruf sağlanmaktadır. PRINS sıvı lpg sistemindeki yüksek tasarruf oranının sebebi araç hiç benzin tüketmeden sadece gaz ile çalışmasıdır. Otomobil sahibinin kullanım sıklığına bağlı olarak ortalama bir yıl içerisinde kendisi maliyetini amorti edebilmektedir.
Not=Yaptıgımız gdı-tsı motorlu araç montajlarından referans isteyebilirsiniz.
Yorumlar Kapalı.