Honda CivicEco, Honda Türkiye fabrikasında otogaz dönüşümüne hazır olarak üretiliyor. Bu dönüşümü güvenli bir şekilde gerçekleştiren yetkili Honda-BRC bayileri 6 yıl 150.000 km. garanti fırsatı sunuyor. Honda Türkiye, çevreye duyarlı yaklaşımını yeni bir boyuta taşıdı. Honda’nın yeni Civic üzerinde geliştirdiği çalışmayla CivicEco versiyonu ortaya çıktı. CivicEco’nun tanıtımı 14 Eylül 2012, Cuma günü, Honda Türkiye CEO’su Hideto Yamasaki’nin katılımı ile İstanbul’da yapıldı. CivicEco, otogaz dönüşümüne hazır olarak üretiliyor. Yetkili Honda-BRC bayileri ise bu dönüşümü, BRC tarafından Honda Civic için özel olarak geliştirilen dönüşüm kitleri ile gerçekleştiriyor. Bu dönüşüm içinse Honda-BRC bayileri tarafından 6 yıl 150.000 km. garanti fırsatı sunuluyor. Otogaz seçeneği, sağladığı tasarruf imkanıyla “Ekonomik”, diğer yakıtlara oranla daha az emisyon oluşturduğu için “Çevreci”, yeni gelişmeler sayesinde her türlü araca, performansı olumsuz etkilemeden yetkili Honda bayileri tarafından monte edilebildiği için “Güvenli” bir seçenek olarak değerlendiliyor. Her yıl ortalama %7 oranında büyüyen Türkiye otogaz pazarında her üç binek araçtan birinde otogaz kullanıyor. Honda çevreye duyarlılık konusuna özen gösteriyor CivicEco’nun tanıtım toplantısında konuşan Honda Türkiye CEO’su Hideto Yamasaki, Honda’nın kurulduğu günden bu yana en iyi ürünleri tasarlarken bir yandan da çevreye duyarlılık konusuna özen gösterdiğine dikkat çekti. 2020 yılına kadar tüm dünyadaki üretimlerinde kullandıkları CO² emisyonunu 2000 yılı ile karşılaştırıldığında %30 oranında azaltmayı hedeflediklerini kaydeden Yamasaki, “Müşteri değeri yaratmada çevre bilinci bizim önceliklerimiz arasında yer alıyor. Diğer taraftan müşterilerimize ekonomik modeller geliştirmek için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Müşteri memnuniyetini ön planda tutan bir otomobil firması olarak tüketicilerimizin en iyi şartlarda otomobil sahibi olması için tüm olanakları araştırıyoruz. Her iki çalışmamızın göstergesi olarak da bugün, CivicEco’yu size tanıtmanın mutluluğunu yaşıyorum. Daha önceki toplantımızda Türk halkı için otogaz dönüşümüne hazır bir otomobil geliştireceğimizi söylemiştik, işte CivicEco bizim çevreci ve ekonomik ilk modelimiz. Yıl sonuna kadar bu araçtan yaklaşık 1000 adet satmayı hedefliyoruz“ dedi.
VTEC MOTOR
Motor Hakkında Herşey
Değişken Zamanlamalı Supap Kontrol Sistemi (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken supap zamanlaması motor işletim sisteminin hangi devire göre hangi supap zamanlamasının kullanılacağını belirlenmesi ve her devirde en verimli çalışmayı sağlamasıdır. Böylece motor düşük devirlerde az yakıt tüketirken yüksek devirlerde de iyi bir performans sunmaktadır. Motor devri yükseldikçe kayar pimli egzantirik milleri subapla- ra daha büyük bir kam lobuyla hareket iletmekte ve hava yakıt oranının yeniden düzenlenmesine imkân tanımaktadır. Bu motor teknolojisini Honda bulup geliştirmiştir ve onun tarafından kullanılmaktadır.
DOHC VTEC
DOHC VTEC sistemi, yüksek devirli bir DOHC motorunda hem gücü hem de torku optimize etmek için geliştirilmiştir. Her iki supap için, 3 kam profili bulunur. Dış taraflardaki profiller düşük devirlerde, ortadaki profil ise yüksek devirlerde kullanılır
Düşük devirlerde, supaplar düşük kam profillerinde hareket eden kül- bütörler tarafından açılır.Bu kam profilleri, düşük devirlerde silindirin emişinin iyi ve yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamak için kısa supap liftiyle ve açılma süresiyle hareket ederler. Kısa supap lifti ve açılma süresiyle düşük ve orta devirlerde yüksek tork ve yakıt tasarrufu sağlanır. Motorun hızı arttıkça, motorun elektronik kontrol ünitesi kam mili takip- çilerinin pimlerine basınçlı yağ gönderen hidrolik sürgülü valfi çalıştırır |(5850 d/d’de). Basınçlı yağ pimleri, düşük devirde çalışması için tasarlanan takipçileri 3. takipçiye kilitleyecek bir pozisyona hareket ettirir. O ana kadar 3. takipçi herhangi bir supabı hareket ettirmemektedir.
Kam mili takipçilerinin birbirine kilitlenmesiyle birlikte, düşük devirde çalışan takipçiler yüksek devirde çalışan takipçilerle aynı oranda çalışmaya zorlanırlar. Supapların hem lift miktarı artmış hem de açık kalma süreleri uzamıştır Silindirin içine daha tazla dolgu alınmaktadır ve anan devir sayısıyla birlikte motorun gücü de artmaktadır.özellikle 5500 devirden sonrasına dikkat etmek gereklidir.
SOHÇ VTEC
Üstten tek eksantrikli bir motorlarda silindir sırası için bir kam mili bulunur. Emme ve egzoz profilleri aynı kam mili üzerinde yer alır. Alttaki şekilde kam milinin orta kısmında 3 kam profili bulunmaktadır, bunlar emme kam profilleridir. Bu 3 profilinden dış tarafta olanlar düşüş devirlerde kullanılırken. ortadaki profil yüksek devirlerde kullanılır.Fakat SOHC VTEC motorlarda egzoz supaplarının zamanlamaları değiştirilmez.Egzoz supapları tüm devir bantları için aynı profilleri takip eder. DOHC VTEC ve SOHC VTEC motorlar arasındaki en büyük fark egzoz supaplarının zamanlamaları arasındaki farktır. Bunun yanı sıra SOHC VTEC motorların yapıları. DOHC VTEC motorlaragöre daha basittir
Düşük devirlerde. dıştaki 2 kam profili direkt olarak külbütörleri hareket ettirir.Düşük devirlerde kullanılan kam profilleri motorun sakin çalışmasını ve düşük yakıt tüketimi sağlar. Yüksek devirlerde ise: yüksek devirler için tasarlanan profil, takipçiyi hareketlendirir. Fakat takipçi herhangi bir parçayla bağlantılı olmadığı sürece, hiçbir parçayı hareketlendirmez. Yüksek devirlerde, yağ basıncı metal pimi külbütörlere ve takipçiye doğru iter ve 3 profil sanki tek profile dönüşmüş gibi hareket etmeye başlar. Külbütörler. yüksek devirler için tasarlanan profili takip etmektedirler. Yüksek devirlerde emme supaplarının lifti arttığı gibi açık kalma süreleri de artar. Anan devirler birlikte motora daha fazla dolgu emilir ve motorun gücü anar.
VTEC-E
VTEC-E sisteminin asıl amacı, düşük devirlerde yakıt ekonomisini anırmak için oldukça fakir yakıt-hava kanşımı sağlamaktır.
1,5 litrelik SOHC VTEC-E sistemine sahip motor 92 HP güç üretmektedir. 12 supap modunda hava-yakıt oranı 20:1 ve üzerinde olabilmektedir.