Türkiye’de Buji konusundaki yanlış bilgi ve algılar değişmekte. Ülkemizde servis ve ustaların buji konusundaki yanlış uygulamaları şunlar;
1) Araca uygun doğru buji kullanmamak; Araç üreticileri tasarladıkları motorlarda en uygun ve en ideal bujiyi tespit ederler ve bunu kataloglarında buji kodu olarak belirtiler.
Fiziksel olarak boyutları birbirine yakın olsa da farklı buji kodları farklı özellikler ihtiva eden. Dolayısıyla aracınızda mutlaka üreticinin tavsiye etmiş olduğu buji kullanılmalıdır, rastgele buji seçimi yapılmamalıdır. Aracınıza uygun buji kodunu web sitemizde bulabilir ve faydalanabilirsiniz.
2) Araçtaki bujiyi doğru zamanda değiştirmemek; Üretilen malzemeye göre her bujinin kullanım ömrü vardır ve kilometre olarak ömrü dolan buji mutlaka değişmelidir. Bujiyi elle gözle kontrol ederek yorum yapmak ve değiştirmemek doğru bir yöntem değildir.
Nikel bujiler max. 20 bin km, İridyum ve platinyum bujiler max. 60-80 bin km kullanım ömrü vardı ve mutlaka değişmelidir.
3) Kullanım ömrü dolan 1 buji benzinde fazla yakıta sebep olur ( araçta tekleme yapmayabilir) ancak bozuk ya da ömrü dolan bir buji LPG li kullanımlarda araçta teklemeye ve sarsıntılı çalışmaya sebep olur. Dolayısıyla ateşleme sisteminin en önemli parçası olan buji LPG li araçlarda daha önemli ve hassas bir konumdadır.
4) Sahte buji; Özellikle son zamanlarda piyasada yaygın olarak gördüğümüz Sahte bujiler özellikle LPG’li Araçlarda hemen kendini belli etmektedir çünkü LPG oktan yüksekliği sebebiyle benzine göre daha zor yanan ve daha iyi bir ateşlemeye ihtiyaç duyan bir yakıttır. Sahte buji LPG için gereken kuvvetli ateşlemeyi üretemez ve sıkıntılar görülür. Bu yüzden servislerinin o yüzden ısrarla orijinal buji isteğin ve özellikle internet alışverişlerinde sahte buji konusunda dikkatli olun, orijinal olduğuna kesinlikle Emin olduğunuz yedek parçayı aracınızda kullanın.
Biri Çıkar ve Tüm Algılar Değişir.