OTOGAZ GÜVENLİDİR
.Dünyada milyonlarca araç sahibinin güvenli bir şekilde lpg yi aracında kullandığını unutmayın Otogazlar için kullanılan yakıt tankları normal yakıt tanklarına oranla darbe ve yüksek ısıya karşı çok daha dayanıklı özel saclardan ECE-R 67-01’e göre imal edilmektedir. Otogaz tankları üretim aşamasından sonra kaynak yerlerinin röntgeni çekilir ve testlere tabi tutulur. Fabrikadan çıkmadan patlama, açılma, yarılma testinden geçirilerek tüketiciye bayiler ve montajcılar aracılığı ile ulaştırılır.
• LPG tanklarının üzerine bağlanan şamandıra tanktaki sıvı LPG seviyesini ve LPG giriş-çıkışlarını kontrol eden çoklu kontrol ünitesinin yanı sıra yeni uygulamalarda ilave bir valf daha konulmuştur. Şamandıra üzerinde tanka giren ve çıkan gazın iletim hatlarını açıp kapatmak için bir adet el ile kumanda edilen bir vana mevcuttur. Bu vanalar bakım, kaza ve yangın anında LPG giriş ve çıkışını kapatmaya yarar. Şamandıra üzerinde yer alan aşırı akış vanasına ilaveten yeni uygulama ile gelen bobinli valf sayesinde araca arkadan çarpma ve iletim borularının kopma yada kırılması halinde her ikisi birden devreye girerek sistemi otomatik olarak kilitler. Bundan sonra tanktan gaz çıkışı tamamen kesilir. Buda otomobil kullanıcılarının emniyeti sağlar.
• LPG tankı üzerinde bulunan şamandıra, tankın %80 doldurulmasını sağlayacak şekilde ayar edilmiştir. LPG dolumu sırasında daha fazla yakıt almak amacıyla LPG tankının ileri geri sallanması ve daha fazla yakıt alması için zorlanması doğru değildir. Ayrıca herhangi bir darbe,yangın gibi kaza durumlarında gazı emniyetli olarak tahliye eden veya korumaya alan bir emniyet sistemide mevcuttur. LPG tankı üzerindeki multivalfe entegre 27 bar basınçta açan bir emniyet valfi ile 120 derecede eriyen sigorta vardır.
• LPG tankında herhangi bir sebepten dolayı fazla LPG akışı olduğunda (bakır borunun kopması gibi) depoya monte edilen kaçak akım valfi depo çıkışında LPG akışını otomatik olarak keser• LPG kaçağından yangın tehlikesi benzine göre daha azdır.
. Bütün dünyada otomotiv firmaları benzin için dizayn edilmiş araçlara fabrikasyon olarak alternatif yakıt kullanmak üzere LPG kitleri montajı yapıyorlar.
.LPG tankı Bon-Fire (Yangın Testi)- LPG ile dolu tank yangına maruz bırakılarak, tank üzerindeki multivalf sayesinde tankın patlamadan basınç sıfırlanıncaya kadar dayanması test edilmektedir. Bu testi geçmeyen tank ve multivalf araçlara takılamaz (ECE R 67.01 Standardı).
.LPG tank bağlantılarını güvenilirliğinin çarpışma testleriyle onaylanması. ECE R 67.01 Normuna göre tank bağlantıları önden ve arkadan çarpmalarda 20g, yandan çarpmalarda 8g kuvvete dayanmak mecburiyetindedir.
.LPG tankları sistemin en büyük parçası olup, aracın arka bölümüne yerleştirilmektedir. Standartlara göre tankların imalat tarihinden itibaren 10 yıl içerisinde yenilenmesi gerekmektedir. Tanklar 30 bar işletme, 67,5 bar patlama basıncına sahiptir. Tank içerisindeki LPG basıncının 10 barı geçmediği göz önüne alınırsa emniyet katsayısının çok yüksek olduğu görülür.
.Zaman zaman medyada yer alan “araçtaki bomba” yakıştırması yanlıştır. Yaşanan olaylar LPG tankının araçtaki bomba değil, araçta koruyucu kalkan olduğunu göstermiştir.
. Bütün dünyada otomotiv firmaları benzin için dizayn edilmiş araçlara (hiç bir modifikasyon yapmadan) fabrikasyon olarak alternatif yakıt kullanmak üzere LPG ve CNG kitleri takıyorlar.
.Araçlarınıza otogazı mutlaka yetkili servislere yaptırınız.
Açıklamalardanda anlaşılacağı gibi otogaz son derece güvenli bir yakıttır.