-Aracı direk LPG ile çalıştırmak. Biliyorsunuz karbüratörlü ve sıralı sistem araçlarda acil durumlarda kullanılmak üzere direk LPG ile çalıştırma fonksiyonu var, bu mevcut ama acil durumlarda ve gerekli noktada kullanılmak üzere tasarlanmış ve sisteme eklenilmiş bir fonksiyon. Aracı özellikle sabahları soğukken direk LPG ile çalıştırmak zararlı arkadaşlar. Çünkü sıvı halde bulunan LPG’nin gaz fazına geçmesi için belirli bir ısıya ihtiyacı var. Aksi taktirde ısınmadan LPG ile çalıştırılan aracımızda soğuk LPG hem LPG sistemine hem de aracın bünyesine yapısına zarar verecektir dolayısıyla aracı soğukken direk LPG ile çalıştırmak yapılan hatalardan bir tanesi.
-Otogazlı araç kullanılırken yapılan hatalardan bir tanesi de araç LPG’de tekliyorken problem varken ya da aracın performansı benzinli gibi değilken aracı kullanmak. Arkadaşlar bu haldeyken aracı kullanmayalım, benzine alalım ve mutlaka sorunu çözdükten sonra LPG kullanımına devam edelim. Çünkü problemli haliyle araç tekliyorken LPG kullanımı aracınıza supaplarınıza zarar verecektin. Çünkü motor iç ısısını arttıracaktır bu da bize zaman içerisinde motor yapısına zarar verecektir. Dolayısıyla problemli haliyle aracı LPG’de kullanmak yerine benzinli kullanalım ve çözümümü üretelim.
-Otogaz kullanımında yapılan önemli hatalardan biri de arıza lambası yanıyorken aracı LPG’li kullanmaya devam etmek. Arkadaşlar arıza lambası bize araçta bir problem olduğunu ifade eden bizi uyaran bir ikaz lambası. Bu noktada LPG’li aracımızda bu yanıyor ise tavsiyem aracı benzine almak ve arıza lambasının ne için yandığına ve çözümlerine odaklanmak, çözdükten sonra aracı LPG’li kullanmaya devam etmek. Dolayısıyla “otogazlı araçlarda arıza lambası yanar, bu normaldir, bu şekilde kullanmak normaldir” veya “arıza lambası yanar ama zamanla geçer “ ifadeleri yanlıştır. Araçta arıza lambası yanıyorken LPG kullanımı yapmayalım. LPG kullanımını problem çözüldükten sonra gerçekleştirelim.
-Otogaz kullanımında yapılan 4. Önemli hata, araçta benzini tamamen bitirmek. Arkadaşlar bu da yapılmaması gereken bir hareket, aracımızda benzinin bitmemesi lazım. Her ne kadar artık aracımızın ana yakıtı LPG olsa da yardımcı yakıt olarak biz benzini kullanıyoruz. Araçta benzin bittiği zaman başımıza gelecek olan en önemli problem benzin pompasının yanması olacaktır. Benzin pompası kuru çalışmasından dolayı yanacaktır. Dolayısıyla araçta benzinin bitmemesi gerekiyor. Aynı zamanda ilk çalışmada ve aracı ısıtıncaya kadar da aracın benzinle gitmesi gerektiğini de unutmayalım. Dolayısıyla aracımızda bir miktar benzin olması yeterlidir. Benim bu nokta müşterilerime tavsiyem araca benzin bir miktar benzin alınması ve ortalama çeyrek depo yarım depo benzinle kullanımlarını devam ettirmeleri.
-Otogaz kullanımındaki en önemli konulardan bir tanesi aracın periyodik bakımları bu noktada aracın normal yağ bakımlarına, periyodik bakımlarına göstertmiş olduğumuz önemi aynı şekilde LPG sistemi için de göstermemiz gerekiyor çünkü artık aracımızın temel yakıtı LPG ve LPG sistemine gözümüz gibi bakmamız gerekiyor. Dolayısıyla aracın LPG periyodik bakımları çok önemli bir konu ve bu konuyu asla ihmal etmeyelim.
-Otogaz kullanımında yapılan 6. Hatamız da yakıt ölçümü konusunda gerçekleşiyor. Yanlış olan LPG deposu tam bitmeden üzerine yakıt alarak yani depoyu fulleyerek yapılan hesaplama. Bu hesaplama yanlış bir hesaplama arkadaşalar, doğru yöntem yakıt depomuz tamamen bittikten sonra depomuzu fullemek. Fullenmiş olan depomuzu tamamen bitinceye kadar yine LPG almamak. Dolayısıyla yapmış olduğumuz kilometre ve depomuzu fullemek şartıyla almış olduğumuz yakıt belli olduğu için ne kadar yaktığımız tam ve net olarak hesaplanmış olacaktır. Dolayısıyla depomuzda bulunan yakıtın üzerine fulleyerek yapmış olduğumuz yakıt hesaplaması bizi yanlış sonuçlara sevk edecektir.