Otogaz sistemlerinin öncü marka PRINS sıvı( liquid ) lpg otogaz sistemini ile %50 yakıt tasarrufu sağlıyor.KIA SPORTAGE ve HYUNDAI İX35-İX30 GDI motor araçlara servislerimizde yoğun olarak sıvı sistem montajı yapılmaktadır. Artık oto gaz kullanırken daha yüksek yakıt tasarruf&daha yüksek performans elde edebilirsiniz.
PRINS SIVI LPG OTOGAZ SİSTEMİ ELEMANLARI
Yakıt Modülü Ekipmanları
• Multivalf yakıt modülü; içinde %80 seviye ikaz, check valf, aşırı
akış valfi, basınç tahliye valfi, seviye ölçüm sistemi ve geri
dönüş sistemi bulundurur.
• LPG içerisindeki olası kirliliğe karşı LPG Pompası, filtre ile
entegre edilmiştir.
Pompa İşlemcisi
• Özel sinyaller ile ECU tarafından kontrol edilir.
• Pompanın tamamen lineer olarak çalışmasını sağlar.
• Hata kodlarını işler ve ECU’ya bildirir.
• Kuru çalışmaya karşı koruma görevini yapar.
• Özel sinyaller sayesinde voltaj kontrolünü yapar.
• Özel yazılım stratejisi sayesinde pompanın tüm çalışma
şartlarındaki değerlerini işler.
Direct Liquimax sistemini keşfedin;
Prins Direct Liquimax sistemi direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için özel olarak dizayn
edilmiştir. Direkt enjeksiyon; yakıtın, manifold yerine, yüksek basınç (20-200 bar) altında
direkt silindir içine enjekte edilmesidir. Sistem, sıvı LPG’yi yüksek basınç altında
silindirin içine enjekte etmek için; modifiye edilmiş bir yüksek basınç yakıt pompası ile
benzin sisteminin yakıt enjektörlerini kullanır. Emme manifoldunun ayrıca delinmesine
gerek kalmaz.
Prins Direct Liquimax sistemi, orijinal benzin enjeksiyonu ile eşdeğer bir teknolojiye
sahiptir. Motorda yer alan mevcut elektronik düzenler ve bileşenlerden maksimum
derecede faydalanmayı sağlar. Prins Direct Liquimax sisteminde sürücü, benzin veya
LPG ile sürüş farkını hissedemez.Yakıt Geri Dönüş Ünitesi (FRU)
• LPG’nin LPG tankına geri dönüşünü kontrol eder.
• LPG ve benzin geçişlerinin yapılmasını sağlar.
• Elektronik sistemi ECU tarafından kontrol edilir.
• Araç benzindeyken tamamen kapalıdır.
• Basınç sensörü entegre edilmiştir.
• Kolay montaj yapılabilecek şekilde tasarlanmıştır.
Boost Pump
• Özel dizayn edilmiş benzin pompasıdır.
• OEM benzin pompası hattına seri olarak bağlanır.
• LPG ile benzin arasındaki geçişlerde benzin basıncının optimum
seviyede sabitlenmesini sağlar.
• Elektronik sistemi ECU tarafından kontrol edilir.
• Kolay montaj yapılabilecek şekilde tasarlanmıştır.
AFC-2 (ECU)
• AFC-2 (ECU) sistemin beynidir. Diagnostik parametrelerin
işlenmesi, yakıt enjeksiyonunu, geçiş stratejileri ve Direct Liquimax
sisteminin kontrolünü yapar.
• Yakıt değerlerini kontrol eder. Pompa sürücüsü, boost pump, yakıt
besleme ünitesi (FSU), yakıt geri dönüş ünitesi (FRU), LPG
göstergesi değerlerini kontrol ve kumanda eder.
• OEM kalitesiyle aynı 32-bit işlemci hızıyla mükemmel iletişim sağlar.
• Windows XP/Vista/7 işletim sistemleri ile tam uyumludur.
Yakıt Besleme Ünitesi (FSU)
• LPG ve benzin geçişlerinin yapılmasını sağlar.
• Elektronik sistemi ECU tarafından kontrol edilir.
• Kolay montaj yapılabilecek şekilde tasarlanmıştır.Direct Liquimax Sistem Şeması
Yakıt Anahtarı
• Küçük ve kompakt dizayn edilmiştir.
• Manuel yakıt seçim imkanı sağlar. Hassas ve dokunmatiktir.
LED ışıkları ve sesli ikazlarıyla yakıt seviyesi, seçilen yakıt ve
uyarıları gösterir.
• LED ışıkları istenildiği şekilde ayarlanabilir.
Tank Ölçüleri
• 600, 630 ve 650 mm çaplı 230, 250 ve 270 mm yükseklikteki
simit tanklar kullanılabilir.
• 320, 360 ve 450 mm çaplı silindir tanklar kullanılabilir.
• Farklı tank çeşitleri için iletişime geçiniz.
Yakıt besleme
Yakıt besleme ünitesi
Max. 35bar Yüksek basınç yakıt pompası
LPG besleme
Düşük basınç
Pompa işlemcesi
LPG tankı
Benzin tankı Yakıt göstergesi
Yakıt geri dönüşüm ünitesi
AFC-2 ECU
Yakıt geri dönüş
Düşük basınç
Benzin besleme
Boost pump
Yakıt modülü
Otogaz montajında yeni dönem ( sıvı lpg sistemi).Otogaz montaj servisimizde Ford Ecoboost motor araçlara lpg otogaz sistemi montajı başlamıştır. Ecoboost motorlara takılabilen tek lpg sistemi olan PRINS sıvı lpg otogaz sistemi montajı yapmaktayız. Ecoboost motorlara lpg montajında enjektör takmak için manifold delinmiyor çünkü aracın kendi enjektörleri kullanılıyor . Sıralı sistemlerdeki gibi önce benzinle çalışıp LPG ye geçmiyor. Doğrudan LPG ile çalışmaya başlıyor ve LPG ile devam ediyor.
LPG dolumu için kullandığımız dolum noktası benzin dolum kapağının altına monte edilebiliyor. Böylece aynı kapağın altında hem benzin hem LPG dolum noktası beraber işlevini görüyor.
Ford Ecoboost motorlara sıvı lpg montajında aracın ön kısmıda görünen bir parça neredeyse yok gibi çünkü regülatör ve enjektör kullanılmıyor.
Aracın içinde mavi ledli gösterge paneli bulunuyor ve istenilen yere monte edilebiliyor.
Yakıt tankı aracın bagaj hacmine göre ( ford focus- ford cmax- ford kuga ) 48 ile 60 litre arasında olabiliyor.
LPG ile çalışma esnasında herhangi bir koku duyulmuyor.
Çekiş ve performans açısından benzinden farkı yok. Araç ne ilk çalışmada nede çalışır durumda iken benzin tüketmediği için yüksek bir yakıt tasarruf oranına sahip ( ortalama %45-50 )
LPG yakıtını sıvı olarak tükettiği için araçta supap veya başka herhangi bir sorun yaratmıyor.
Yorumlar Kapalı.