LPG’de arıza lambası niye yanar? LPG’li araçlarda arıza lambasının yanması sıklıkla araç sahiplerinin başına gelen bir durum. Arıza lambası, araçta mevcut bir sorunu bildiren bir ikaz lambasıdır. Araçta ters giden olumsuz bir durum olduğunu bize bildirir. Peki, otogazlı araçta arıza lambasının bizi niye ilgilendiriyor. Çünkü otogazlı araçta arıza lambasının yazmasının büyük ihtimalle sebebi otogaz sistemidir. Dolayısıyla oto gazlı bir aracı olan araç sahibi öncelikli olarak oto gaz montaj servisinden yardım almalıdır. Araçlarda arıza lambası niçin yanar? Çünkü araçta motor iç ısısı artmıştır. Ve araçta ters giden yanlış giden bir noktanın olduğu lamba ikazıyla araç sahibine iletilir. Bu noktada motor iç ısısının artması demek bizim için bir tehlike sinyali ve bu sorunu hemen çözmemiz gerek. Bu noktada aracın LPG’li olması veya olmaması da konuyu değiştirmez. Benzinli araç sahipleri de bu noktaya dikkat etmelidir. Aracında arıza lambası yanıyor ise mutlaka çözümünü üretmelidir, bu şekilde araçlarını kullanmaları doğru bir yöntem değil. Otogazlı araç sahibi aracında arıza lambası yanıyor ise ilk olarak bakması gereken yer LPG sistemidir. Bu noktada otogaz servisinden yardım alınmalıdır. Dolayısıyla arıza lambası yandığında aracında otogaz var ise otogaz servisine gelinerek mutlaka çözümüne bakılmalıdır. Arıza lambası yanan bir araçta dediğimiz gibi motor iç ısısı artmıştır bu şekilde aracın kullanılmaması gerekiyor. Çünkü bu şekilde aracın kullanılması subaplara zarar verir ve ileride subapların değişmesi gerekebilir. Dolayısıyla otogazlı bir araç sahibi aracının arıza lambası yandığı zaman aracını benzine alması ve çözümünü bir an önce üretmesi gerekir. Bu noktada, arıza lambası yanıyorken aracını otogazla kullanmaması gerekir.
* Peki, arıza lambası otogazlı araçlarda niçin yanar. Biz araca OBD cihazı ile bağlandığımızda arıza lambasının ne için yandığını görebiliyoruz bunun araçtan kaynaklanan sebepleri olabiliyor ya da LPG sisteminden kaynaklanan sebepleri olabiliyor. Eğer araçtan kaynaklanan sebepler ise mesela bobin arızası, mesela buji arızası ise biz aracı yetkili servise yönlendirerek çözümü üretiyoruz. Eğer arıza lambasının yanma sebebi zengin karışım gibi fakir karışım gibi sebeplerden yanmış ise yani otogaz sisteminden ise yani bizi ilgilendiriyor ise artık çözüm noktası otogaz servisinde yani bizde.
Otogaz sisteminde arıza lambasının yanma sebeplerini sıralayalım: öncelikle nozul çapından dolayı yanar doğru nozul uygun çapta nozul kullanılmamasından dolayı yanar. Bunun yanında enjektör eğer bozuksa yanabilir enjektör kaçırıyorsa yanabilir. Nozul diplerinden hava almasından dolayı yanabilir. Bir başka sebep montaj hatalarından dolayı yanabiliyor, farklı uzunluktaki enjektör hortum uzunlukları, motor bloğuna uzun takılan enjektör hortumları, regülatör basıncından dolayı olabilir. Bunlar arıza lambasıyla ilgili temel sebepler. Burada belirtmek istediğimiz altını çizmek istediğimiz konu arıza lambası yandığı halde aracımızı uzun kilometreler kullanmayalım, çözümünü üretelim. “Arıza lambasının otogazlı araçlarda yanması normaldir” ifadesi son derce yanlıştır. Otogazlı araçlarda arıza lambası yanmaz yanmaması istenir eğer yanıyorsa çözümünün üretilmesi gerekir. Bu noktada arıza lambası yanan araç sahiplerinin çözümlerini bir an önce bulmaları gerekir.