*Otogazlı aracım neden fazla yakıyor?
Bununla ilgili pek çok sebep sayabiliriz ama belli başlı sebepleri şimdi saymaya çalışalım. Öncelikle aracının fazla yaktığını düşünen araç sahipleri servisimize geldiğinde kendisine ilk sorduğumuz soru “doğru ölçüm yaptınız mı? “. Yani aracının ne kadar yaktığını doğru ölçtünüz mü?
*Peki, doğru ölçüm nasıl yapılmalı?
Doğru ölçüm LPG tankı tamamen bitirilir. Tamamen bitirildikten sonra dolum yapılır ve o dolumdan sonra kilometre sıfırlanır tank bitene kadar tekrardan gaz almadan kilometre ölçülür ve doğru ölçüm bu şekilde yapılmış olur.
*Peki, aracımız gerçekten fazla yakıyor bundan sonra ne yapmalıyız?
Servisimize fazla yakma şikâyetinden gelenlere yaptığımız ilk işlem aracın ayarlarına bağlanmak programsal olarak otogaz sistemini kontrol etmek. Peki, bir araç niçin fazla yakar iki sebepten dolayı fazla yakar. Ya aracın bünyesinden dolayı fazla yakar ya da otogaz sisteminden dolayı fazla yakar. Bizim öncelikle baktığımız yön otogaz sisteminden dolayı herhangi bir yakıt fazlalığı ve anormallik var mı bunu kontrol etmek. Aracın otogaz sisteminin programına bağlandığımızda biz aracın tüm değerlerini oradan görebilmekteyiz kontrol edebilmekteyiz.
Öncelikle otogaz sebebiyle aracın fazla yakmasının sebepleri şunlar;
-özellikle enjektör debi ayarlarının bozuk olmasından enjektör nozu ayarlarının bozuk olmasından uygun takılmamasından.
-Programsal olarak ayarlarının ya çok kısık ya çok açık olmasından dolayı fazla yakar.
-Bunun yanında regülatör arızalarından dolayı araç fazla yakar.
-Ayrıca enjektör bozuk ise fazla yakmaya sebep olabilir.
-Otogaz nedeniyle fazla yakmanın bir sebebi de araçta bulunan sızdırmalar ve kaçaklarıdır. Dolayısıyla otogaz sisteminin tüm parçaları sızdırmazlık açısından kontrol edilmelidir.
* Aracın fazla yakmasının sebebi otogaz sisteminden değil de aracın bünyesinden ise bunu nasıl tespit ederiz. Burada aracın periyodik bakımlarının düzenli olarak yapılıyor olması çok önemli. Yani ateşleme sisteminin kontrolü büji bubin buji kablolarının kontrolleri ve sağlam olması çok önemli. Bunun yanında aracın supap ayarlarından dolayı da daha fazla yaktığı görülmekte. Dolayısıyla bu açıdan da değerlendirilmeli. Ayrıca araçta oksijen sensörünün bozuk olması fazla yakıt sebeplerinden bir tanesi. Katarizatörün tıkalı olması ya da tıkalı olan bozulan katarizatörün boşaltılarak kullanılması yani boş katarizatörün kullanılması aracın fazla yakıt yakma sebeplerinden bir tanesi. Otogaz sisteminden dolayı fazla yakmasında dikkat ettiğimiz konulardan bir tanesi de aracın otogaz sisteminin periyodik bakımlarının yapılıyor olması. Genelde 10.000 kilometrede bir aracın periyodik bakımlarının yapılması gerekmektedir. Yine otogaz sisteminden dolayı fazla yakma sebeplerinden biri de aracın yapısına motoruna uygun olmayan ürün tercihi bu da aracın fazla yakmasına sebep olmakta.